20+ év tapasztalattal

Termékcímke

A terméktervezés és piacra bevezetése előtt a gyártó vagy importőr számos jogi szabályozásnak van alárendelve. A hazai és Uniós jogszabályok kötelezik a vállalkozásokat a termékcímkék szabványosítására. A termékcímkének köszönhetően a fogyasztók megfelelő tájékoztatást kapnak az adott termékekről. Mi kerüljön tehát a csomagolásra és mit kell tartalmaznia a termékcímkének? Milyen információkat kell közölni a fogyasztóval, hogy képes legyen tudatos vásárlási döntést hozni?

Termékcímke gyártását rövid határidővel vállaljuk a kívánt méretben és alapanyagból a vevőink igényei alapján. Szakértőink készséggel állnak rendelkezésre a legideálisabb alapanyag és ragasztó típusának kiválasztásában és szükség esetén ingyenes anyagmintákkal is segítünk!

Termékcímke head

Mi az a termékcímke

Már rögtön az elején tisztázzuk a termékcímke fogalmát. Ezzel a névvel mindenfajta jelölő kiegészítőket illetünk, amelyek tartalmaznak egy koherens grafikai tervet és leírják a termék specifikációját. A termékcímkék tulajdonságai különös jelentőséget adnak nekik az üzleti világban. Ezek a jelentéktelennek tűnő termékek számos funkciót rejtnek magukban. Lehetővé teszik a jogi követelmények információs terén való teljesítését és ezenfelül kulcsfontosságú elemet képeznek a marketingstratégiában és az értékesítés növelésében.

A termékcímke tehát a termék csomagolásán nyomtatott szabványosított információ. A termékcímke tartalma, kinézete a gyártó vagy importőr felelőssége, melyet erre szakosodott címke gyártó nyomdával tudnak kivitelezni.

Termékcímke 2
Termékcímke 3

Milyen jogi előírások befolyásolják a termékek végső címkéjének tervezetét?

Az egyes tulajdonságok és grafikai elemek a termékcímkéken nem véletlen műve. Ezek megalkotása nemzeti és uniós ajánlásokból erednek. A jogi szabályozások konkrétan megadják, hogy az adott termékcímkének milyen információkat kell tartalmaznia, milyen méretben, sőt még azt is, hogy minek kell egy látómezőben lennie.

 

A termékcímke kötelező tartama

Az adott terméktől függ, hogy épp milyen kötelező tartalmi elemeket kell a termékcímkén megjeleníteni. Elsősorban a termék nevét és a gyártó azonosító adatait találjuk rajta. Nehéz elképzelni élelmiszereket vagy vegyi anyagokat anélkül, hogy világosan megjelölnénk az összetevőket és tulajdonságokat. Az ipari termékek esetében a termékcímkéken információt várhatunk a funkciókról és a berendezések biztonságos használatának módjáról.

Számos terméktípusnak szigorúan meghatározott fogyaszthatósági kritériumai vannak. A termékcímke grafikai tervezésének ügyesen kell beillesztenie ezeket az információkat a jelölés vizuális keretébe, biztosítva az olvashatóságot és a nyomtatás tartósságát. Ha a tárolási feltételek hosszú távon befolyásolják a termék meghibásodásának esélyét, a gyártó vállalat köteles ilyen információt közölni a címkén.

A termék származási országa és a gyártási tételszám megadása szintén rendkívül fontos kérdés. Ezek a adatkategóriák felelősek az információk átláthatóságáért a logisztikai folyamatban. A követelmények összetettsége és az elemek érdekes grafikai elrendezésbe történő integrálásának szükségessége miatt a termékcímke tervezését érdemes szakértőkre bízni. A komplex szolgáltatást kínáló professzionális címke gyártó nyomdával való együttműködés során számos információhoz hozzájuthatunk, mely felgyorsítja a termékcímke gyártási folyamatot.

Nagyon fontos szabály, hogy Magyarországon csakis olyan termék hozható kereskedelmi forgalomba, amelyen szerepel magyar nyelvű tájékoztatás. Így a termékcímke főleg külföldről behozott termékek esetén bír kiemelt fontossággal.

Termékcímke címkék főbb adatai:

  • Márkanév, logó
  • Mennyiség, súly (Nettó, bruttó, töltő, stb.)
  • Összetétel illetve felhasznált anyagok, használati utasítás
  • Gyártási idő, lejárati idő, tárolás módja
  • Gyártó vagy Forgalmazó neve és címke
  • Származási hely (különösen ha nem EU)
  • Vonalkód
Termékcímke

Mit kell figyelembe a címketervezésnél?

Fontos megjegyezni, hogy a címke nemcsak pontosnak kell lennie, hanem elsősorban vizuálisan érdekfeszítőnek, olvashatónak és érthetőnek minden befogadó számára. A termék csomagolása ugyanis kulcsfontosságú marketingfunkciót tölt be és építi a márka felismerhetőségét a potenciális fogyasztók szemében.

A nagy bevásárlóközpontokban található számos vizuális objektum jelentősen megnehezíti a versenytársak közül való kiemelkedést. Ezért egy hatásos termékcímke előnyös pozíciót biztosít a gyártónak és lehetővé teszi az értékesítési eredmények javítását. A modern címkégyártási technológiák lehetővé teszik a rendkívüli tervek megalkotását és megvalósítását. A fogyasztói magatartás pszichológiájának területéről származó kutatási eredmények egyértelműen igazolják a címkézéshez való komplex megközelítés helyességét.

Miért fontos a jó termékcímke?

A termékcímkék fontossága a marketingstratégiákban nem hanyagolható el, különösen a kiskereskedelmi ágazatban, ahol az ügyfelekért folyó küzdelem egyre intenzívebb. A termékcímke létfontosságú, még ha a vállalat minden egyéb marketingtevékenységét mellőzné is, mivel a termékek piacra viteléhez elengedhetetlen.

  • Márkaidentitás kiépítése: A gondosan tervezett és egyedi termékcímke alapvetően növelheti a márka láthatóságát és új lehetséges vásárlókhoz vezethet. Ezenfelül a termékcímke egy rendkívül hatékony kommunikációs csatorna, amelyen keresztül egyértelműen bemutatható, milyen előnyöket és értékeket kínál a termék.
  • Információk közvetítése: A termékcímke nem csak a márkát hivatott prezentálni, hanem különféle fontos információkat is tartalmazhat a vásárló számára, mint az összetevők listája, használati utasítások, tápértéki adatok és allergén információk. Emellett fontos értékesítési információk is megjeleníthetők rajta.
  • Első benyomás kialakítása: Lehetőséget biztosít arra, hogy a még ki nem próbált termékről egy pozitív első benyomást alakítsunk ki a fogyasztóban. A megfelelően megtervezett csomagolás értéket, egyediséget és stílust közvetít, amely elősegíti a termék megismerését, különösen a prémium kategóriás termékek esetében, ahol egy alacsony minőségű címke negatív hatással lehet.
  • Figyelemfelkeltés: Egy jól megtervezett termékcímke mint egy mini reklámtábla funkcionál, amelynek célja, hogy a vásárlók figyelmét a termékre irányítsa. Ez különösen fontos a fizikai boltokban, ahol a polcokon való kiemelkedés kulcsfontosságú, de online környezetben is előnyös lehet.
  • Márka hitelességének növelése: Egy magas minőségű és vizuálisan vonzó termékcímke jelentősen javíthatja a márka megítélését. Amennyiben a megbízhatóság és a kiváló minőség az, amit képviselni szeretnénk, ezt a csomagoláson keresztül is kommunikálnunk kell.

Vonalkód szerepe a termékcímkén

Ha termékét kereskedelmi forgalomba szeretné hozni, szükséges lesz egy vonalkód beszerzése a GS1 Magyarország Kft. kínálatából, ami egy 13 számjegyből álló sorozat, azaz az EAN13 vonalkód.

A termékcímkék főbb alkalmazási területei

  • Élelmiszeripar: Itt olyan termékek címkézése szükséges, mint a borok, pálinkák, mézek, konzervek, továbbá tejporduk és sütőipari termékek, mérlegcímkék, és különleges hűtőházi címkék is.
  • Gyógyszeripar: Dobozokon, fiolákon, kémcsöveken, tasaklezáró címkéken, és laboratóriumi etiketteken is találkozhatunk velük.
  • Vegyipar: Biztonsági címkéket, mosószeres flakonokon alkalmazott címkéket stb. említhetünk.
  • Gyártóipar: Alkatrész- és ruhacímkék is ide tartoznak.

A termékcímkék alapanyagai

Az anyagát tekintve változatos lehetőségek állnak rendelkezésre, mint papír, műanyag, BOPP fólia, stb. Ezek az anyagok kiválasztásánál a termék sajátosságai és az értékesítés helyszíne jelentős szerepet játszanak. Egy ásványvizes üveg csomagolásához például más típusú címkére lehet szükség, mint egy konzervdobozhoz vagy egy egyszerű, fekete szöveggel nyomtatott etiketthez.

Termékcímke tervezése

A legfejlettebb termékcímke nyomtatási technológiák és költséges folyamatok sem pótolhatják a kreativitás hiányát a címkézés terén. Egy jól megtervezett, az adott márka arculatához illeszkedő, figyelemfelkeltő címke vagy címkesorozat kulcsfontosságú a termékek piaci sikeréhez. Vállalatunk készséggel áll rendelkezésre a nyomdai előkészítés és a grafikai tervezés területén, garantálva, hogy minőségű terméket gyártsunk!

Címke gyár és nyomda pantone
Bízzon szakértelmünkben!

Termékcímke gyártás 3 lépésben!

01 Etikett címke gyártás 1

Beszéljen szakértőnkkel

Évente több százmillió címkét gyártunk - láttuk és megoldottunk a legnehezebb címkézési problémákat is!
02 Etikett címke gyártás 2

Kérjen ajánlatot

A legkedvezőbb árat kínáljuk és csak azt ígérjük, amit teljesíteni tudunk - teljes átláthatóságot kap!
03 Etikett címke gyártás 3

Szerezze be a megfelelő címkét

Segítünk kiválasztani azt az etikett címkét, amely képviseli márkáját és felkészíti a sikerre!
Alkalmazási területek

Kiknek gyártunk címkéket?

Ügyfeleink a legkülönbözőbb iparágak kis- és nagyvállalkozásait képviselik.
élelmiszer ipari címke
Élelmiszer ipar
kozmetikai címke
Kozmetikum, vegyipari termékek
Gyártás, autóipari címke
Gyártás, autóipar
Elektronikai címke
Elektronikai ipar
Logisztikai címke
Logisztikai címke
Palack, üveg címke
Műanyag palack címke
Gyógyszeripari címke
Gyógyszer ipar
Boros üveg címke
Boros címke
Miért válassz minket

Öntapadó etikett címke gyártás felsősfokon!

Ingyenes tanácsadás

Szakértőink végig segítséget nyújtanak a tervezéstől a gyártásig minden területen!

20+ év
tapasztalat

Rengeteg tapasztalatot gyűjtöttünk, amit a Te rendelésed és etikett címkéd gyártásánál is alkalmazunk!

Mennyiségi kedvezmény

Minél nagyobb mennyiségben gyártatsz etikett címkét, mi annál kedvezőbb árat tudunk biztosítani!

Gyors
szállítás

A címkéket átlagosan 5-7 munkanap alatt legyártjuk, hogy minél hamarabb tudd használni!